pikker.reismee.nl

Dag 2

Woensdag 21 sept
We zijn natuurlijk veel te vroeg wakker 5.30 en geen oog meer dicht we zetten maar wat thee en zijn aan het contacten met de kinderen .Het wachten op de camper duurt voor ons gevoel wel lang om 12.00u komt de taxi en om 12.30 konden we de camper ophalen. Niet alles gaat naar wens de camper van Cor en Wilma is niet goed en ze maken een nieuwe klaar dat duurt even en we besluiten alvast de boodschappen te doen met de camper die we al hebben.
Dat is altijd wel een kriem te veel boodschappen in een korte tijd willen doen in een te grote super met te veel vreemde producten.Maar het lukt natuurlijk wel dan weer terug om de camper van Cor en Wilma op te halen .
Calgary uit en op weg naar BanffCalgary is een stad die wat Amerikaans aandoet qua ruimte openheid maar ook iets scandinavisch heeft veel houten huizen veel laag bouw alleen in het centrum hoog en modern .
Al snel zijn we op de buiten wegen ,werkelijk prachtig echt de indian summer de bomen vol in blad in alle kleuren die er zijn knal geel oranje rood en groen in alle kleur schakeringen met daar boven het donker groen van de naaldbossen en daar weer boven de witte sneeuw het is een pracht .
We zitten eigenlijk gelijk al in de Rocky’s .
Hoe dichter bij de bergen hoe meer meren en watervallen .
De camping zo gevonden en we besluiten gelijk voor het echte werk te gaan ,en dat betekent zelfvoorzienend ,is wel licht van de camper maar electra verder dus even geen stopcontacten .
Wij de vrouwen gaan koken ,hoe geemancipeerd en de mannen gaan hout hakken voor het vuur ,het vuur aanmaken is nog weer een hele kunst met slechte lucifers (miskoop)geen aanmaakblokjes ,maar gelukkig wel een echte Canadese buurman die het vuur maken in de vingers heeft .En zobesluiten wij de eerste dag heerlijk bij ons kampvuurtje lieve groet

Ans nunumete

Haha, ja zo maak je wel weer iets mee waartikel je niet op gerekend hebt! Maar t is goed gekomen. Mooi hoor Die sneeuw op de bergtoppen, en echt op z'n Canadees n vuurtje gestookt, dit is t begin.dus nog veel reis plezier. Gr (h)ans