pikker.reismee.nl

Donderdag 13 Oktober

lieve Allemaal,
Vandaag onze laatste city dag we besluiten met de hop on hop of bus te gaan ,er is een orkaan op komst dus weinig fraai weer het regent nu pijpen stelen ,dus eerst maar rustig ontbijten we zoeken een tentje met lekkere croussiantjes,dat ligt wat minder zwaar op de maag .Bij het naar buiten gaan is de regen gebleven en gaan we op zoek naar de halte ,de bus laat nog al op zich wachten ,na info blijkt de dienstregeling net vandaag veranderd te zijn gggrr oude folder ,hij gaat ook wat minder dus 40 min wachten ,oei dat mogen we dan wel goed in de gaten houden .
De tour laat ons wat van de stad zien ,al blijkt dat we op de fiets al reuze veel gezien en gedaan hebben .
Juist in de wijken waar dat niet zo is stappen we uit ,boven op de berg met uitzicht op de Lions Gate bridge het wordt weer droog ,hoe mooi wil je het hebben (plu vergeten in de bus dus we houden het maar zo hoop ik )en een mooi uitzicht op noord Vancouver met de Burrard inlet er tussen (inham van de oceaan )kopje koffie toe en opstappen maar weer .We gaan er uit bij China town dat is het ook echt wel heel veel china goedkope winkeltjes met niets groezelige eettentjes er kruipt een beetje verkeerd gevoel binnen ,we staan te twijfelen als een jongeman ons aanspreekt met de vraag of hij ons kan helpen ,hij adviseert om een andere buurt op te zoeken ,en dat doen we dan ook .we gaan naar Gastown 10min lopen maar een heel andere wijk ,vol gallery’sleuke winkels lekker opsteken en waar we natuurlijk de stoomklok willen bewonderen een grote glazen klok (grote friese staklok)die om het kwartier stoom uitblaast een muziekje geeft en met stoom toeters de tijd ,een beetje mannetje pies gehalte ,heel veel chinezen erbij op de foto ,hi hi maar wij ook ,lachen .
Dan gaan we naar harbour centre waar een glazen lift je in 40 sec op 168 mtr hoogte brengt en je mooi in het rond kan kijken ondanks het weer hebben we prima zicht en is het de moeite van de entree wel waard ,we lopen nog weer even terug naar gastown waar het goed toeven is ,de laatst souvenirs worden gekocht ,het zit erop we zijn verzadigd dik tevreden van alle wat we hebben gezien en beleefd .
Canada is een relax land met zijn bewoners ,ontspannen doe maar gewoon ,volgens mij een bezig volkje met sport of wat voor buiten activiteit dan ook ,met het hele gezin ,het is een bezig volkje maar niet gejaagd .
Wel valt het ons hier in de stad op veel verslaafde ,geesteszieke en aan lager wal geraakte type’s wat we eigenlijk niet zo verwacht hadden ,de natuur is overweldigend en verveeld nooit .Ook het met de camper reizen hebben we heerlijk gevonden ,en het gevoel dat ,dat bij ons past ,hoe heerlijk dan zo’n eerste nacht in een hotelletje ook weer is .Al met al een top vakantie ,wij gaan nu tot besluit een lekker hapje eten ,iedereen bedankt voor de reacties erg leuk ,en morgen vliegen we terug naar huis en haard ook weer fijn .Lieve groeten van Otto en Agnieta

Yvpnne Balvers

Bedankt dat we mee mochten genieten. Goede reis terug en gr. Patrick en Yvonne

Oyevaar

Ja dan is het al weer voorbij. Mooie memories mee naar huis. Genoten van de reis verhalen. Zal het s'morgens vroeg missen. Het was leuker als de krant zo met een kopje koffie erbij. Goede vlucht terug met elkaar. Lieve groetjes Cees en Yvonne.

Henk en Epi

Een veilige vlucht, wat hebben we van jullie reisverhalen genoten, en zullen er thuis ook vast nog meer van horen. Liefs uit Broek.

jopie

Ik heb genoten van de verhalen en ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Ik heb het nu net gelezen
Dus jullie zijn nu waarschijnlijk al thuis. En net wat je zei Agnieta ook weer fijn. Jullie hebben veel gezien en wat heerlijk als alles dan weer goed is verlopen.Jullie kunnen mooi op terug kijken. Hartelijke groet van Jopie.