pikker.reismee.nl

Zondag 25 September

Vandaag gaat de rit van Revelstoke naar Yoho National park wat betekent ontzag en verwondering nou dat hebben we geweten
De rit ging weer teug over de zelfde weg de trans canada highway weer prachtig maar nu vanaf de andere kant gezien ,we willen graag de takawkaw wateval bezoeken die 275 mtr naar beneden stort een mooie trail om te wandelen boven met een slinger weg er naar toe van 14 km ,dit dan nog met de camper .
Hij blijkt vlak bij de camping te liggen dus toch maar eerst een plekje zoeken ,dat bleek wat ingewikkeld nergens wat open wel campers op het terrein dus het moet wel kunnen ,zullen we gewoon maar gaan staan ?hadden al gehoord gewoon geld in een bakje of met je credit ergens betalen en we zin ook wel de bonnetjes aan een paaltje hangen .
We gaan maar staan en zien wel lunchen even in de camper en dan op pad .
De weg is meer dan mooi dan komt er een vreemd bordje met een camper verhaal ,maar cor is er al voorbij voor dat wij konden bedenken wat het nu betekent ,nou die zit vast in de har speld bocht weet zich er gelukkig uit te werken maar niet geheel zonder schade achteruit de berg af het zal dus toch betekenen niet voor campers ,zweet in de handen en knikkende knieen .gelukkig ergens ruimte om te keren en weer verder naar beneden pppffff.
Wat nu er moet toch een weg zijn ? We gaan naar het visitor centrum wat we 10 km terug hebben gezien is er een andere weg nee dus ,maar met een auto tje doet ze voor hoe de haarspeld bocht te rijden met een camper van 9 mtr eerst naar voren iets doorrijden en dan achteruit omhoog ,geen haar op Wilma’s hoofd die daar aan denkt ,dit avontuur gaat ze niet aan en wij dus ook .
We gaan naar de kleinere en minder specta Wapta Falls met een wandeltrail van 2uur vlakke weg volgens de mw van het centre .Nou dat moet je dus wel met een korreltje zout nemen ,maar het was goed te doen en een mooie tocht.
Koffie toe in het dorp Field bij de Kicking horse river (mooie namen allemaal he )We hebben namelijk geen koffie apparaat aan boord dachten die kopen we nog wel even maar zijn al bijna een week verder ,we doen het maar op .
z’n Canadees veel take a way en dat gaat prima .
Vanavond aan de rummicub met een wijntje en een biertje lieve groet Otto en Agnieta