pikker.reismee.nl

Dinsdag 27 September

We starten de dag rustig vandaag vannacht steeds regen en ook bij het opstaan twijfel achtig de temp ligt nog steeds rond de 6 a10 graden maar met de zon is het heerlijk ,dus daar wachten we op.
Het plan was met de skytram maar dan moet het wel mooi weer zijn ,dus toch eerst nog maar naar het visitor centrum ,daar weet de mijnheer ook niet wat het gaat worden ,we gaan eerst de boodschappen doen dat was hard nodig en dan gaan we toch een trail lopen .
Het word de 6 bridges een prachtige route door het bos met goede paden en 6 bruggen dus met veel watervallen ,kloven van kalksteen de zon komt door in een bos begroeit met mos het is weer top.
We besluiten door te gaan naar het Maligne lake een prachtige route met de camper we stoppen bij het medicine lake het staat bijna droog om deze tijd van het jaar terwijl er heel wat water in /door kan we picknikken daar met een overweldigend uitzicht ,alle chinezen die daar uitstappen kijken bijna de kaas van ons broodje maar wij genieten volop.
We gaan verder naar het Maligne Lake het heet zo om dat een Belgische pater met paarden door de rivier wilde oversteken en dit een paar paarden het leven koste en de pater het ter nauwe nood overleefde .
Het is een prachtig meer met omgeving en we maken er een boottocht van een 1/2 uur naar het spirit eiland daar zijn we een 1/2 uurtje en weer terug de zon is er volop en we beleven weer een prachtige dag .
Otto zit naast een chinees en probeert volop contact te maken ,en zowaar het is er een die drie woorden engels kan ,het levert ons veel lol op en hun ook .
We krijgen geen genoeg van de dag en maken op de terug weg een ommetje langs de meren Agnes en Edith in de hoop beren te spotten ,waren s’morgens een Nederlandse jongen tegen gekomen die ons tipte en aan het einde van de dag lukt dat het best .Maar jammer geen wild te bekennen we gaan naar de camping en ja hoor links en rechts de Elken wat een bof zo en een mooie afsluiting van de rocky’s die gaan we nu verlaten .
Het kampvuur weer lekker op gestookt lukte goed deze keer echt een perfecte dag lieve groet Otto en Agnieta
We vervolgen onze weg en komen bij