pikker.reismee.nl

Woensdag 28 September

Vandaag een lange rit voor de boeg we gaan naar Claerwater een rit van 325 km die volgens de tom tom 5uur gaat duren ,we starten vroeg om 8uur rijden we weg, na een bere koude nacht ,-4 was het .
Maar onderweg krijgen we ons uurtje tijdzone weer kado (de laatste keer nu blijven we aan deze kant )de rit gaat voorspoedig het begin is nog het ruwe en hoge van de rocky’s maar dan wordt het steeds kleur rijker onder weg de variatie in bomen neemt toe het landschap wordt naar mate we vorderen steeds glooiender het is bij tijden een grote lange oprij laan ook voor het eerst wat huizen boerderijen in de verte of langs de weg .Wel het gevoel wat meer in de bewoonde wereld alhoewel er dan ook zo maar weer een vos voor onze camper uitsprint.
De remax makelaars zijn hier ook erg actief maar of er ook verkocht wordt?
We komen om 12uur op de camping met eindelijk goed internet er wordt gelijk geface time’d en geápt met kinderen heerlijk even wat te horen en te zien .
Na de lunch trekken we naar de water vallen er zijn er in dit gebied maar liefst 250 dus we maken een keus uit de hoogste en de breedste en morgen gaan we een trail lopen achter een waterval langs .
We trekken de bergen in naar de Helmcken Falls het was een 20 min trail maar als we al meer dan een 1/2 uur lopen en nog niets zien komen we tot de conclusie dat we verkeerd zitten we zitten echt midden in een woud waar je ieder moment van alles kunt verwachten ,we praten luid genoeg om de beren op een afstand de houden spijt hebben we niet van deze tocht ,ik weet niet hoeveel soorten mos hier groeien maar met de zon toch nog door de dichte bomen is het prachtig .doordat er hier bijna geen wind is zijn de herfst kleuren volop aanwezig ,zie je het voor je goud rood en al dat groene mos in alle kleuren .
We gaan toch terug op zoek naar de falls ,het blijkt dat we te vroeg waren af geslagen en op een trail met de zelfde naam zaten van 8km dus goed date we omgekeerd waren .
De Helcken Fall is geweldig en stort 141 mtr naar beneden wat een geweld ook daar lopen we weer een stuk naar een punt waar 2 rivieren samen komen dit alles zien wij vanaf een hoogte van ong 200 mtr duizeling wekkend .
Dan naar de Dawson Falls ze noemen deze ook wel de mini Niagra ook zeer indrukwekkend met weer een mooie trail het houd niet op ,Maar voor ons wel weer even Cor loopt weer te hinke pinken genoeg gedaan voor vandaag .
We gaan nog even koffiedrinken in Clear water een plattelands plaats met een kleine kern van 7 straten ,wel zowaar een drankzaak dus dat is ook weer geregeld wij slapen weer goed ,lieve groet van Otto en Agnieta

Christiene

Hallo luitjes

Leuke verhalen en weer veel mooie dingen gezien en gedaan.
Takakkaw falls hahaha ja dat kan ook niet hè. Een camper van meer dan zeven meter moet als een schommel omhoog. Voor uit-achter uit, wij waren ook iets groter maar met een beetje steken in de bochten hadden we het net gered. De natuur is overweldigend en de icefield parkway prachtig in deze tijd, de kleuren van de natuur doet je versteld staan. Tja dat weer...mijn schoonzusje zei altijd ' de sneeuw is nooit ver weg in Alberta' en ze had gelijk. Dik onder de dekens omdat het vroor en sneeuw in de bergen maar als het zonnetje er dan weer bij komt voelt het gelijk weer lekker aan. De richting die jullie nu op gaan wordt wat vriendelijk, niet meer zo ruig maar ook mooi en wie weet wordt het weer ook vriendelijker ;)
Ben benieuwd wat de volgende verhalen brengt. Geniet van alles wat je tegenkomt, tot het volgende blog.

Groetjes
Christiene

Remon, Marloes, Sam & Jake

Klinkt allemaal super! Fijn jullie even gezien en gesproken te hebben. Toch gek dat we dagen niks van jullie horen ????.

Heel veel plezier en we wachten
Met smart op de nieuwe verhalen.

Liefs van ons