pikker.reismee.nl

Vrijdag 30 September

Het word een mooi zonnige dag gelijk al bij het opstaan ,de camping ligt aan het Okanagan meer echt van een enorme afmeting de overkant is misschien 2km maar de lengte enorme km het is prachtig bij zons opgang .
We treffen het met dit mooie weer we willen een fietstocht doen ,.
S’morgens snel wat boodschappen en ergens koffie scoren en dan gaan we op pad naar de Myron Canyon het ligt net buiten Kelowna wat de eerste grote plaats blijkt waar we zijn een groot fruit gebied appels, druiven wat industrie .Veel groen mooie huizen ,huizen wat Amerikaans maar dan vaak toch ook weer van hout .
Het is 40km vanaf de camping maar de laatste 8km weg in de bergen is een onverharde weg ,nou dat bleek botsen kuilen ,bochten maar al het servies goed was nog heel bij aankomst ,er kon echt niet harder gereden worden dan stapvoets .
We huren de mountainbike’s en gelukkig mag je zelf weten met of zonder helm ,wij gaan voor zonder onder de 18 is het wel verplicht .De route was ooit een treinrail geweest maar die rijd dus niet meer en is nu fietspad zo goed als vlak met wel 18 bruggen lans en door kloven en 2 tunnels ,het is een prachtige tocht lans de rand van de bergen en heerlijk om te doen ,even wat anders .
In 2003 alleen een flinke brand geweest door droogte en een bliksem inslag, waardoor op 2 na alle bruggen waren verbrand en heel veel bomen en natuur dat is hier en daar nog wel goed te zien Het is wel zeker dat de bomen hier sneller groeien als bij de icefields ,daar zijn de bomen wel 450 jaar oud en groeien maar 6 wkn per jaar de rest van de tijd is het te koud .Hier herstelt het zich dan toch al wel ,en de bruggen mooi gerestaureerd .We genieten volop van de prachtige vergezichten en als we even rusten om wat te nuttigen raken we in gesprek met een stel waar de man van Nederlandse kom af is Hij had nog een neef in Heerhugowaard wonen ,hoe klein is de wereld .
Onderweg zien we eindelijk een grote store en weten ook nog een koffiezetapparaat te scoren voor 18 dollar ha ha dat is 2x koffie halen ,toch nog de moeite .
Nu weer tijd voor een spelletje kezen het dames team staat achter morgen weer naar een andere camping dus misschien geen internet ?lieve groet Otto en Agnieta

Christiene

Heerlijk verhaal. En wat is de wereld dan klein inderdaad. Het lijkt wel of iedere Canadees iets met Holland heeft hè.
Gaaf hoor zo'n fietstocht. Ook nog een poging wagen in het Okanagan lake? Brrr, koud hoor .
Nu richting Manning? Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Veel plezier daar :)

Henk en Epi

Wat een spannende verhalen allemaal, heerlijk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Gelukkig is het niet meer zo koud daar, nou hier ook niet hoor, lekker zonnig, en nog buiten zijn. Liefs.

ans

Nou nou, wat jullie allemaal meemaken! ! Zoveel verschillende dingen. En van ijzig koud tot lekker zonnig, mooi he de natuur! !!en zoveel verschillende watervallen! En zweet in handjes omdat t net iets te eng is met de camper!!!!!hihi, En uiteindelijk nog n koffie apparaat gevonden. Super toch , want daar kunnen we niet zonder!! Nog veel plezier onderweg!! Groetjes voor allemaal XX ps lig zelf Al 3 dagen plat met virus op evenwichtsorgaan, geen pretje hoor. Daarom lees ik nu pas de mails en beantwoord ze niet apart.

jopie

Jullie maken wel spannende dingen mee zeg. En gelukkig is er nu een koffiezetapparaat want ik heb vaak gehoord dat de koffie die je koopt niet lekker is. Veel en slap.
Fijn dat jullie steeds mooi weer hebben ook al was het koud.
Het is hier ook nog steeds mooi weer. Morgen minder maar dan wordt het weer goed. Hartelijke groet van Jopie.