pikker.reismee.nl

Zaterdag 01 Oktober

lieve Allemaal
Na weer een een warme nacht vertrekken we op tijd ,we gaan met de stoomtrein door Peachland dit is de wijn streek hier en Otto wil altijd graag overal een keer met de trein ,dus een mooie combi .
We rijden naar Summerland waar we veel te vroeg zijn ,maar ja de trein wil niet missen ,we zetten de stoelen buiten en zitten heerlijk in het zonnetje ,als een auto naast ons parkeert zij horen gelijk dat we ook uit Holland komen .
Dochter blijkt geëmigreerd en pa en ma zijn op bezoek ,ik neem een west Fries accent waar ,en ja wel hoor voor de insiders de zus van buurvrouw Dudok ,soms is de wereld nog kleiner dan je denkt ,van de schoonzoon krijgen we een berg aan info ,dus de tijd vliegt .
De stoomtrein is deze keer wel erg toeristische en lang niet zo oud als in Amerika 1902 en hij heeft gereden tot 1950.
Nu echt alleen in de zomer weekeinden en als kersttrein in de trein een (echte) Cowboy die liedjes uit alle landen kan ,we maken het gezellig Schotse Canadese en Hollandse liedjes ,de trein rit duurt 11/uur dan gaan we richting Manningpark .
We hebben weer een prachtige tocht de bergen blijven laag,eerst nog veel fruit ook bosbessen framboos,en kersen we willen graag kersen kopen maar dat lukt niet bij de stalletjes waar we stoppen dan maar de framboos ook lekker . Dan wordt het wel weer veel ruiger de bomen ook hier van de prachtigste kleuren ,het lijkt soms gewoon of ze in bloei staan zo fel van kleur de watertjes dan links dan recht het is een pracht grote meren ,de bergen komen hier weer wat meer naar elkaar toe .
Borden voor herten ,dassen en beren maar niets gezien onderweg de.
De camping waar we aankomen is verlaten ,maar best wel druk ,tegen de avond komt de parkwachter dan langs om zijn geld te innen zonder water gas elektra of Wi-Fi evengoed 35 dollar dat is ong. 24 euro ,de prijzen variëren tussen de 28 en 40 dollar .Je doet dan je ticket aan het paaltje va je plaats, dat als je weg rijd en je blijft nog een nacht ,een ander ziet dat de plek bezet is .
We gaan nog weer een spelletje kezen gister allebei een potje gewonnen dus de stand blijft voor de heren op winst lieve groet van Otto en Agnieta

Christiene

Heerlijke indian summer dus. Hier ook nog steeds mooi maar de temperatuur gaat zakken.
Peachland met zijn heerlijke fruit wat je loopt in een kiosk wat lijkt op een framboos of perzik hahaha.
Mooie omgeving weer waar jullie zitten en ja...wij vonden de campings ook niet goedkoop. Maar goed je staat wel op mooie plekjes zullen we naar zeggen.
Veel plezier en later lees ik je volgende verhalen.
????
Groetjes