pikker.reismee.nl

Zondag 02 Oktober

Na weer een koude nacht (gevroren) in Manning Park en een gelijke stand bij het keezen ,vertrekken we op tijd naar Hope waar mooie houtsnij werken te zien zijn die door het hele plaatsje heen staan ,gemaakt met de kettingzaag .
Het is een leuke plaats maar op zondag morgen om 9 uur nog aardig uitgestorven ,ik snap dat ha ha de beelden vallen wat tegen ,en we gaan verder het wordt een lange rijdag .
Het was een rit van nog ruim 3 uur naar de boot ,en we gaan van uit de dicht begroeide bossen naar meer ruimte en weer met sneeuw bedekte bergen .Al snel naderen we Vancouver een echte wereld stad het verkeer neemt toe we zien zowaar weer normale auto’s veel minder truck’s en pick up’s ,het is weer even wennen ,wat een grote stad .
We gaan een enorme brug over ,Vancouver bestaat eigenlijk uit allemaal eilandjes ,waar je doormiddel van geflitst te worden je tol betaalt de rekening komt achteraf ,maar het verkeer ondervind geen hinder .
Bij de Ferry’s hebben we geluk en komen mooi op tijd aan wacht tijd van 15min ,7 rijen dik, 5 dekken voor auto’s enz een amusement dek, Eten kindergarden ,gokhal ,shop,enz .en een zonne dek ,de boot naar texel is er niets bij het duurt 2uur en onder tussen hebben we een lekkere lunch met het mooiste uitzicht op een naderend Vancouver Island .
Alles rolt soepeltjes de boot weer af ,alleen raken wij Cor en Wilma wel kwijt zij stonden in een andere lijn en de eerste tijd geen gelegenheid om stil te staan of elkaar te zien ,gelukkig allebei g.p.s. dus het komt weer goed .
We hebben nog ruim 2 uur werk naar Campbell River ons einddoel van vandaag ,bij de camping aan gekomen blijkt deze per 1okt dicht ggrr na zo’n lange dag rijden even niet fijn (brochure klopt dus niet)een andere rv Camping gelukkig niet ver weg 7 km terug na wat zoeken gevonden ,maar blijkt vol ,de mw weet er nog wel 1 nog weer 20 km terug langs de oceaan ,er zit niets anders op ,en daar zitten we nu moe maar voldaan met uit zicht op de oceaan ,en een lekker restaurant naast de deur dat laten we ons goed aanleunen .
We maken er verder een rustige avond van en morgen eerst eens wat uitslapen ,lieve groeten van Otto en Agnieta

Christiene

Leuk verhaal weer en wat zijn jullie al ver?! Gelukkig toch een plekje kunnen vinden voor de bacht wabt wild kampeten daar houden ze niet van.Het ruige eiland bezoeken en weer mooie dingen tegen komen. Beren en vogels zullen jullie pad kruizen. Geniet van de natuur en alles wat je ziet en meemaakt.
Lieve groet
Christiene