pikker.reismee.nl

Dinsdag 04 Oktober

Lieve allemaal ,
De stand weer 1 tegen 1 dus het verschil blijft 1 punt voor, voor de mannen .
Vannacht veel regen ,dat hadden we niet gehoopt en bij het wegrijden wordt dat alleen maar meer ,we moeten best wel zoeken naar het adres, is niet erg duidelijk ,en ook parkeren hier met de camper valt even niet mee ,te meer omdat we zo dichtbij mogelijk willen ,omdat het werkelijk giet van de lucht .
Na wat vragen komen we al behoorlijk nat binnen ,dan blijkt dat Otto de camera is vergeten in de camper ,de mannen weer terug ,maar weten nu inmiddels wel een parkeer plek dichtbij ,het komt weer goed maar zijn al wel flink nat .
We gaan gelukkig met een overdekte boot waar de verwarming aan staat, Johanna vertelt ons vandaag de wetenswaardigheden (inderdaad van Ned. kom af )Eerst 2 uur varen het is een mooi tocht en we spotten al van alles zeehonden en zeeleeuwen veel alken vliegen in de lucht en dolfijnen springen in de verte .
Dan zien we fonteinen voor ons, ja hoor het zal toch niet echt waar zijn,. het wordt net droog wij naar het boven dek en daar 2 walvissen vlak bij ons wat een pracht .
Ze zijn weer snel verdwenen maar we blijven net zolang liggen tot ze weer boven komen ,ze springen niet echt ,maar maken wel een mooie boog en dan met de staart een klap op het water,geweldig we raken er helemaal een beetje opgewonden van .Je gaat op Grizzly jacht en dit krijgen we allemaal cadeau .
We varen weer verder langs allerlei eilanden tussen Vancouver Island en het vaste land ,uiteindelijk gaan we weer aan land op Canada .
Als de boot aanmeert worden we op gewacht door nieuwe gidsen mensen van de first nation zoals ze dat hier noemen Indianen zoals wij dat zouden zeggen met een bus ,we gaan van platform naar platform ,lopen soms een stukje ,maar de gids kijkt altijd eerst zelf alleen vooraf of het veilig is, ze hebben een soort spuitbusje bij hun met berengeur om de beren te misleiden .
Het 1e platform zien we een prachtige natuur zeearenden echtpaar vliegt heen en weer en we kijken op een snel stromende rivier ,na een tijdje gaan we naar het 2e platform en na even wachten ziet gids een beer ,wij moeten flink ons best om het zelfde te zien maar uit eindelijk in de verte een grizzly aan het badderen ,we blijven weer een tijdje we zien wel de zalm springen maar er komt geen beer meer op af .Op naar het 3e platform maar de gids loop een stukje de andere kant op ,hij heeft alweer wat gezien wij er er rustig en stil achter aan (instructie)en ja hoor 2 beren op zalmen jacht ze laten zich lekker de rivier afzakken tot vlak onder onze neus wij op het kantje en de beren langs de rand op nog geen 10 mtr beneden ons .
Wauw wat geweldig af en toe gaat zijn neus in de lucht lijkt ons aan te kijken en gaat weer verder met zijn gepeuzel aan de zalm ,hij eet lang niet alles op dat betekent dat het een goed zalmen jaar is anders zo hij dat namelijk wel doen .We staan er zo dicht bij ,en hij gaat zo heerlijk zijn eigen gang geweldig, dan weer wat zwemmen loopt langs de overkant weer bij de rivier omhoog ,en het proces herhaalt zich hij zoekt een stuk hout op en gaat dat zitten,. het is net of ie aan tafel schuift ,uiteindelijk genoeg gehad huppelt ie waggelend het bos in prachtig de dag kan niet meer stuk .We zijn meer dan tevreden en blij dat we de tocht gedaan hebben we bezoeken nog 2 platforms maar beter gaat het niet meer worden .
De bus brengt ons terug naar de boot en we varen weer naar Campbell River ,onderweg wordt het weer ,weer steeds beroerder op het laats dikke nevel maar onze dag hebben we in de pocket geweldig .
Nu proberen om alles weer verzonden te krijgen ,hadden een camping met internet gezocht maar dat heeft alleen de 1e avond voor de helft gewerkt vanaf toen in storing jammer .
Morgen gaan we richting Tofino lieve groet van Otto en Agnieta

Christiene

Super super super. Wat een geweldige dag! Beren, orca's, arenden ????daar raak je opgewonden en tegelijkertijd beduusd van.
Jammer van het weer naar ach...Wat je zegt deze dag zit in de pocket.
Veel plezier weer.

Henk en Epi

Wat een belevenissen, kun je alles wel opslaan?
lieve groet en genieten van verhalen en foto's

Martin

De leeuw in Uganda was iets verder :)
HG, Martin

jopie

Wat een geweldig verhaal is dit zeg.
Wat is de natuur prachtig hé.
Ik ben blij voor jullie dat jullie zo genieten.
IK loop een beetje achter met lezen, dat merken jullie misschien wel maar ik geniet mee hoor.
Nog veel plezier Jopie.