pikker.reismee.nl

Donderdag 06 Oktober

Vandaag rustig starten we worden om 9.30u verwacht en het is 10min rijden eerst een filmpje en dan instructies over ons life jacket ,een soort overal die isoleert, handschoenen,muts op en een regenjas eroverheen ,we zijn net Michelin mannetjes dus koud zullen we het niet hebben .
De zodiac ligt klaar, er stappen nog 4 andere mensen bij in ,dan gaan we de oceaan op, er zijn erg veel eilandjes hier met regenwoud , ook een met hotspring en de oceaan is rustig het klapt af en toe wat, maar het valt ons alles mee ,en het varen is al een ervaring op zich een waterig zonnetje is ook nog aanwezig .
De Gids stuurt aan op een eiland waar allemaal Californische zeehonden zitten een mooi gezicht in het water hebben ze een soort hout met touw constructie liggen waar een ideale voedingsbodem ontstaat voor voer voor de zeehonden .
Dan gaan we verder op zoek weer een eiland vol zeehonden grijs bruin van kleur en enorm groot ,de soort naam is mij ontschoten, er vliegt weer een zeearend over ons een machtig gezicht .
Weer verder op zoek, komen we de otters tegen, koddige beesten drijvend op hun rug en dan in de verte het spuitende geluid van de grijze walvis hij laat zich menig keer aan ons zien maar veel verder dan spuiten en een rug komt het niet .Geen staart die de lucht in spat en springen doen ze hier al helemaal niet ,ze weten niet goed waarom maar bij Mexico en Hawaï doen ze dat wel ,het vergt veel energie ,of misschien de temperatuur van het water ?
We zijn dik tevreden ,maar ergens valt het ook wat tegen ,de verwachting was misschien te hoog gespannen .
We varen terug en de wolken luchten nemen toe de wind wordt kouder ,mmm ander weer opkomst ,zij hadden het al voorspelt daarom konden we ook alleen maar in de ochtend boeken .
Bij aankomst staat er een warm kop thee klaar en gaan wij richting camping ,we willen s ’middags langs de Pacific rim rijden en trails lopen ,maar het wordt echt honden ,rijden nog naar Ucluelet en proberen de eerste trail ,mooi, maar gekke werk jammer ,we steken op voor een bak koffie .
Het is een typische Canadees koffie tentje ,een soort winkel van sinkel +koffie 2e hands leesboeken ,souvenirs eten ,snoeperij en ik denk ook het plaatselijke nieuws ,dit alles op een kale houten vloer een paar stoelen en een oude schemerlamp erg relax allemaal .
Het gaat het niet meer worden voor vandaag en we rijden rustig terug naar de camping ,eten heerlijk dikke moten zalm en kijken of we de kees stand verder uit kunnen breiden de vrouwen staan een punt voor 5-4.
Lieve groet van Otto en Agnieta

Christiene

Soms wil je meer maar de natuur laat zich moet leiden. Jammer maar wel andere dieren in het wild weer gezien.
Die Canadese koffietentjes vinden wij ook zo heerlijk relaxed. Morgen weer een nieuwe dag :)
Groetjes

Remon, Marloes, Sam & Jake

Super ervaring! Je kan niet altijd mazzel hebben. Gelukkig hadden jullie al een paar dagen eerder een cadeautje van ze gekregen. Veel plezier verder en tot snel.

Liefs van ons