pikker.reismee.nl

Vrijdaqg 07 Oktober

Lieve Allemaal ,
De stand van het keezen blijft 1 punt verschil voor de vrouwen 6-5 .
Na een regen nacht is het bij het op staan toch droog ,wat maakt dat we besluiten nog 1 nachtje hier te blijven ,en bewust afscheid te nemen van de overweldigende natuur hier ,hierna volgen nog 2 steden .
We gaan op weg naar Ucluelet langs de Pacific highway en starten met een trail op het puntje van een landtong ,de wildpacific trail genaamd 5 km een mooie afstand .Het eerste stuk loopt langs de Oceaan en is woest, maar prachtig het zonnetje erbij ,wat een geluk weer de begroeiing en de bomen geven je wel echt het kust gevoel ,alleen net even groter en ruiger dan bij ons .dan wijken we weer wat af en trekken naar binnen het bos weer dichter veel groen ,dennen bomen,paddenstoelen in allerlei soorten we steken dwars door ,want we horen de zee alweer gauw van af de andere kant ,daar komen we op een binnen zee uit die in open verbinding met de Oceaan staat ,het water botst met elkaar een prachtig schouwspel ,de rtail besluit met nog een stuk woud ,en bevatte vele mooie doorkijkjes naar de oceaan geweldig .
We gaan lunchen en daarna vervolgen we onze weg ,dit stuk weg van 30 km lang bevat wel 8 soorten trails dus keuze genoeg ,de keus is gevallen op het rainforest ook alweer zón uniek stuk natuur hier .
Er blijkt een aangelegd pad van hout door heen te lopen met trappen ,ook wel eens fijn wel glad evengoed ,het is hier natuurlijk erg vochtig ,en groen ,groen ,groen in wel duizend soorten groen wat hier al niet groeit op alles wat uit gebloeid is of ligt te vergaan groeit wel weer wat nieuws .onbeschrijflijk als je dan bedenkt dat het zo dicht zit dat er hooguit 5 a10 procent van het zonlicht de bodem haalt ,maar dat is genoeg wat een wildernis aan natuur .
Wat een cadeautje weer zo’n mooie dag ,we nemen nog een kleine trail als toetje die is maar 2 km en loopt weer rechtstreeks naar de oceaan ,hier lijkt het wel de wadden een strand met wat zandplaten er voor waar soms de zeehonden liggen (vandaag niet )we nemen plaats op een stuk wrakhout en laten alles een heerlijk tijdje op ons inwerken we zitten heerlijk in de zon met een grandioos uitzicht .
Maar het inwendige van ons roept we gaan de kelen smeren op een terras ,en dan wordt het toch al een beetje een soort van afscheid gevoel van de natuur morgen op weg naar Victoria .
Vanavond nog een fikkie stoken en we zien wel wat nog meer ,lieve groeten Otto en Agnieta

Christiene

Weer een mooie dag. Zo vergeet je de dagen die veel regen brachten. Voor jullie bijna het einde van een vakantie die je een brede glimlach om je mond zal geven als je er aan terug denkt, wij zijn aan het aftellen voor onze reis. Nog lekker genieten in Victoria en Vancouver.
Groetjes

ans

Tjonge tjonge! !!het houd niet op met mooie ,spannende dingen! ! Petje af hoor. Je moet ook wel conditie hebben. En jaaaaa. Als agnieta tegen je speelt moet je van goede huize komen ! Hihi
Geniet nog mensen X