pikker.reismee.nl

Zaterdag 08 Oktober

Lieve allemaal,
De stand gister gelijk getrokken 6-6 hopelijk nog wel weer tijd voor een een puntje verschil hi hi
We staan mooi op tijd op willen vroeg onze buurman had er gister 6 uur over gedaan ,de tom tom zegt 4,5 ,we gaan het zien nog even tanken en dan rijden we 8.30u weg .
Dikke grijze massa heel veel regen ,wat ziet de weg er anders uit als de heen weg ,terwijl het toch echt de zelfde weg is ,we zitten in de wolken maar dat is in dit geval niet zo positief .
Na 150 km 2 baans berg weg slaan we af naar de grote snel weg, zuidelijke richting ,het weer wordt langzaam beter we zien weer wijngaarden, de bossen worden inmiddels goud bruin, tot bruin groen.
Als we om 13.30 op de camping aan komen ,we hadden onderweg al geprobeerd om te boeken ,omdat het maandag thankgiving is ,en een extra vrije dag voor de Canadezen die we wilden was dus ook al vol,dus weer een nachtje provincie park je staat prachtig maar er is verder niets ,nou hebben we gelukkig alles zelf ,alleen kun je geen apparaten opladen ,en dat wil je niet voor meer dan 2 nachten .
Na de lunch gaan we naar het visetor center in Victoria eerst maar boeken voor de boot maandag ,dat zal ook wel druk worden denken we,mm ja dus kan al niet meer ,er zit niets anders op we zien het wel ,dan proberen we nog of we naar een ijshockey wedstrijd kunnen ,lukt ook niet ze spelen uit ,ja soms gaat het dat zo .
We gaan naar het Royal BC museum ,de eerste verdieping gaat over de geschiedenis van de natuur ,ze lieten daar bv een filmpje zien hoe Vancouver eruit zag van nu tot 20.000 jaar geleden de ijstijd en dan daarvoor de mammoeten ,en alles wat er nu leeft erg interessant en prachtig weer gegeven in allerlei vormen en manieren oer beren, mammoet , opgraving van een complete baby mammoet in Syberié die heel veel waardevol onderzoek opleverde.Fossielen in alle soorten ,er ontgaat ons veel doordat ons Engels niet goed genoeg is maar vinden het toch zeer de moeite waard .
We houden pauze, en dan de 2e verdieping de geschiedenis van de mensheid ,die hier dan begint met de First Nation ,of te wel de indianen stammen ,hoeveel stammen er zijn ,dat bijna niemand de taal nog spreekt ,de jacht de kleding ,manieren en gewoonten ,veel kunst ,maskers, totem palende gebruiken daarbij .
Dan Kapitein Cook die hier aan land komt in 1776 de eerste nederzettingen die gebouwd worden ,de pioniers die hier komen ,de goudzoekers , de industrie die langzaam op gang komt ,houthandel, zalm .
De eerste stoomtreinen die worden aan gelegd ,dan zitten we inmiddels al begin 1900 britse winkelstraten pub’s zeker hier in Victoria Engelser dan Engels ,bioscoop, klokken ,brillen zaak ,maar ook de machinerie in de hout handel visindustrie ,de laatste vitrines zijn voor de nieuwe emigranten golf van na de 2e wereldoorlog .
Het is prachtig weer gegeven soms helemaal na gebouwd ,maar onze benen hebben het gehad ,en onze magen hebben trek .We zoeken een lekkere pub waar we heerlijk hebben gegeten en waren om 22.30 weer terug op de camping lieve groeten otto en agnieta

Christiene

Jullie moeten toch echt ff je best doen hoor dames! 6-6 staat leuk maar een paar puntjes erbij staat toch mooier. Het is echt oktober weer. De laatste week was het bij ons in Waterton NP ook erg nat maar vermaken doe je je toch wel. Je zoekt gewoon andere activiteiten op.
Groetjes

jopie

Hallo allemaal,
Zo'n dag levert heel veel mooie dingen op.
Het lijkt mij heel mooi. Hier was het prachtig weer vandaag.
Wij hebben ook een mooie herfst.
Weer lekker vuurtje steken en genieten.
Hartelijke groeten Jopie.